Support

Har du brug for hjælp til til at administrere dit cyberbooking-modul?

Her på siden finder du hjælp til de mest almindelige spørgsmål omkring administration af bookingsystemet.

klik på de elementer du ønsker at læse mere om

Naviger frem til menuen planlægning i administratorpanelet og vælg Services.
Herfra vil det være muligt at redigere de allerede oprettede Services eller tilføje nye.

Skal man oprette nye services klikkes på opret ny service. Skal man redigere i en eksisterende service vælges den lille rediger-knap ude til venstre for ressourcen.

Den viser nu en form klar til udfyldning med følgende felter:

  • Navn – Her skrives navnet på servicen.
  • Beskrivelse – Her kan skrives en kort beskrivelse af servicen som kan hjælpe brugeren.
  • Længde – Her angives varigheden af servicen. Tider angives i TT:MM (Timer:Minutter)
  • Pause før næste service – Her angiver man den pause der skal ligges efter en bookning til oprydning og klargøring til næste bookning. Pausen efter en bookning vil ikke være tilgængelig for bookning. Tider angives i TT:MM (Timer:Minutter)
  • Pris – Her angiver man prisen på en service i kroner og øre.
  • Klip – Her angives antallet af klip der skal bruges som betaling for servicen. Anvendes der ikke en ordning med klippkort, undlades at udfylde feltet.

Man tildeler de enkelte services de ressourcer de skal være gældende for samt den kalender den skal tilknyttes.

Har du ikke mulighed for at vælge ressourcer eller kalender når du opretter en ny service? skal de først oprettes i systemet.

Du finder dem i administrationspanelet under menupunkterne:

 

  • Planlægning > Ressourcer
  • Planlægning > Kalendere

 

Naviger frem til menuen planlægning i administratorpanelet og vælg Ressourcer. Herfra vil det være muligt at redigere de allerede oprettede ressourcer eller tilføje nye ressourcer.

Skal man oprette nye ressourcer klikkes på opret ny ressource.Skal man redigere i en eksisterende ressource vælges den lille rediger-knap ude til venstre for servicen.

  • Navn – Her skriver man navnet for ressourcen.
  • Beskrivelse – Her skriver man navnet og en kort beskrivelse af ressourcen.
  • Services – Tilføjer de services der skal tilknyttes til ressourcen.
  • Kalender – Tilføjer den kalender der skal være gældene for ressourcen.

Man tildeler de enkelte ressourcer de services det skal være gældene samt den kalender den skal tilknyttes.

Har du ikke mulighed for at vælge services eller kalender når du opretter en ny ressource? skal de først oprettes i systemet

Du finder dem i administrationspanelet under menupunkterne:

 

  • Planlægning > Service
  • Planlægning > Kalendere

 

NB: Antallet af ressourcer kan være begrænset til et givent antal i henhold til ens abonnement.

Har du brug for flere ressourcer kontakt os via kontaktformularen så vil vi hjælpe med at finde den løsning der passer netop jeres nye behov.

Naviger frem til menuen planlægning i administratorpanelet og vælg Kalendere.

Det vil herfra være muligt at oprette en kalender. Der arbejdes med to typer af kalendere:

  • Åbningstider – Kalendertypen åbningstider er beregnet til dem der har faste åbningstider hvor de er tilgængelige for bookning som fx butikker, frisører o. lign. Som kan have mange forskellige bookninger på samme dag.
  • Klasse skema – Kalendertypen klasse skema er baseret til motionshold eller klasser, der tilbyder en service på en fast ugedag med et maks. antal tilmeldinger.

Når man vil oprette en ny kalender klikkes på Opret ny kalender. Nu får man en form der skal udfyldes med følgende punkter alt efter Kalendertypen:

Åbningstidsbaseret kalender

  • Navn og varighed – Her skrives navnet på den kalender man vil oprettet og man angives løbetiden for en kalender. Hvis datoen bliver overskrevet vil kalenderen ikke længere være tilgængelig, og det vil ikke være muligt at booke tider.
  • Åbningstider – Her vælges de dage man vil have tilgængelige for bookning fx hverdage fra mandag til fredag. Hver dag angives med et tidsinterval fra hvornår det skal være muligt at booke en tid, her angives fx en starttid på kl 08:00 til kl 16:00. Man opretter dage ved at klikke på tilføj ny række knappen.
  • Interval – Her angives det interval man vil have der skal være mellem hver tid på brugerens bookingoversigt med et interval på 30 min. vil tiderne 08:00, 08:30, 09:00, 09:30 være mulige. Den vil altid runde op til næste ledige tid så har man en service på 35 min. Vil denne tage to tider. Her skal man være opmærksom på at kalenderen ser tiden samt den efterfølgende angivende pause man har oprettet på en service som en helhed.
    Et eksempel på dette kan være at man har et tidsinterval i kalenderen på 30 min, med en service på 20 min med en tilknyttet pause på 10 min. Dette vil gå fint op i tidsintervallet. Men har man en service på 20 min pause på 15 min ville denne tage to tider da den samlede tid vil være på 35 min.
  • Ressourcer – Her angives de ressourcer kalenderen skal være gældende for.
  • Klasseskema baseret kalender
  • Navn og varighed – Her skrives navnet på den kalender man vil oprettet og man angives løbetiden for en kalender. Hvis datoen bliver overskrevet vil kalenderen ikke længere være tilgængelig, og det vil ikke være muligt at booke tider.
  • Ugedage og tider – Her vælges de dage man vil have tilgængelige for bookning i dette eksempel vælges alle hverdage fra mandag til fredag. Hver dag angives med et tidsinterval fra hvornår det skal være muligt at booke en tid, her angives en starttid på kl 08:00 til kl 16:00. Man kan oprette dage ved at klikke på tilføj ny række knappen.
  • Deltagere – Her angives det maksimale antal deltagere til et hold eller klasse.
  • Ressourcer – Her angives de ressourcer der skal tilknyttes det valgte hold.
  • Når kalenderen er oprettet kan den tilknyttes de services og ressourcer man ønsker. Det er muligt at oprette flere kalendere hvis man ønsker at hver medarbejder skal have deres egen.

Naviger frem til menuen Beskeder i administratorpanelet.

Herfra vil det være muligt at redigere følgende beskeder:

  • Betalingsbetingelser Her skrives de forretningsbetingelser man har vedrørende betaling, hvis man har et online betalings system aktiveret.
  • Send velkomst mail til nye brugere her skrives den besked man sender til brugeren når de er nyoprettede, her sender man gerne brugerens oplysninger samt en velkomstbesked. Man kan også skrive de regler man har for anvendelse af online booking i form af frister for aflysninger osv.
  • Send bekræftelses e-mail til en bruger ved ny bookning Hvis man ønsker at brugeren skal have besked via mail omkring en bookning skrives en bekræftelsesbesked her.
  • Send påmindelses SMS til brugeren før aftalen Har man SMS aftale kan man her sende en SMS til bruger om en påmindelse for deres bookede tid.
  • Send påmindelses e-mail til brugeren før aftalen Her skrives den besked der sendes som mail til brugeren som en påmindelse for deres bookede tid.

Når man skal oprette eller redigere beskeder arbejder man med en to elementer den første er ren tekst som man kan tilpasse og udføre helt efter eget ønske. Derudover arbejders der med variabler som gør at systemet automatisk finder de navne, services, ressourcer eller tidspunkter på netop den bruger, beskeden sendes eller vises til. Variabler er vist i teksteditoren som [[”variabel navn”]] de kan vælges i menuen indsæt variabler.

Afhængigt af hvilken beskedtype man vil sende kan det variere hvilke mulige variabler man har til rådighed. Ligeledes kan teksteditoren varierer efter beskedtypen, da det fx ikke er muligt
at ændre i formateringen eller anvende farver til en SMS besked.

NB! Der modtages kun SMS’er fra de systemer hvor virksomhede har valgt at benytte SMS modulet

Kan du ikke logge ind i administrationspanelet skal du først tjekke følgene.

  • Tjekke at de informationer du logger ind med stemmer overens med de oplysninger du fik da du oprettede dig.
  • Sikre at CAPS LOCK ikke er slået til på tasteturet.
  • Har du glemt din adgangskode kan du få hjælp til at oprette en ny på login-siden ved at klikke på glemt adgangskode

har du stadig problemer? kontakt da Cyberbooking >her< .

Skal du bruge flere ressourcer (flere ansatte) opretter du blot en ekstra ressource. Hos andre udbydere af booking systemer, skal du oftest betale ekstra eller opgradere månedprisen – men ikke hos os.

Det er ikke muligt at ændre systemnavnet selv, har du behov for at ændre navnet ved fx nyt firmanavn o. lign. skal du kontakte Cyberbooking via kontaktformen >her<.

Som hos andre, der tilbyder bookingsystemer, har vi ingen pakker. Vores system er fuldt udbygget for alle og prisen er den samme: kr 0,- pr. md.

ePay
ePay er et betalingssystem det tilbyder muligheden for betaling med de mest almindelige danske og udenlandske betalingskort som fx Dankort, Visa/Dankort, MasterCard og Visa. ePay tilbyder også muligheden for online MobilePay løsninger.

  • Det vil blive takseret transaktionsgebyr pr. foregående handel

Der kræves en indløsningsaftale med clearhaus, teller (hvis man vil have visa/mastercard) eller nets hvis man vil have dankort.

Paylike
Paylike er et betalingssystem der tilbyder betaling med Visa og MasterCard. Paylike har i forhold til ePay intet månedligt gebyr. Paylike understøtter ligeledes færre betalingsmuligheder end med ePay.

  • Det vil blive takseret transaktionsgebyr pr. foregående handel

Har du specielle ønsker til netop dit bookingsystem?

Det er muligt at få lavet specieltilretninger af ens bookingmodul. For at vi kan være behjælpelige med dette bedes du udfylde kontaktformen >her< med en detaljeret beskrivelse af dit ønske, så kontakter vi jer, med et forslag der matcher jeres ønske. Ændringerne koster kr. 850,- pr. time + moms.

Alle SMS beskeder faktureres månedsvis bagud. Det vil sige, at du aldrig løber tør som hos andre forhandlere. Vi håber at komme med en automatisk betalingsløsning snarest muligt.

 

qmark

Stadig Problemer ?

Fandt du ikke svaret på problemet eller har du brug for yderligere hjælp.

Kontakt os her